Part 1 : Bahan Kandungan DURRAH

Haaa...apa lagi nak cerita hari ini erk??? Cuba korang bagi idea....alamak..shoutbox xletak macamana nak tau apa yang korang nak tau kan? Alaaa...tak perlu shout2box laah, korang boleh jerk masukkan di ruangan komen kan .. Bagi siapa yang tak tahu DURRAH nie apa...click aje pada setiap perkataan DURRAH tu...dah tentu saya ada letak link nya..heheheh & boleh jamu mata seperti gambar di bawah.




So, apa yang saya nak membebel di tengahari ini (akibat tak dapat melelapkan mata waktu lunch hour!!).  Kalau dilihat dari hasil photographer tak bertauliah & tanpa kamera mahal lagi ber-HD....boleh dibacalaa kan, antara kandungan DURRAH ni adalah :



* Pueraria Mirifica (Lobata)
* Labisia Pumila
* Termialla Chebula
* Soy Collagen
* Crocus Sativus
* Sodium Benzoate
* Citric Acid
* Perisa Buah Asli Rozzle
* Air Bertapis
* A mixture of Herbal Drinks

Aduhaiiiiii...nie apo laa nie weeiii....saintifik sangat2..makcik-makcik kat kampung pun "dok pahe sebutir pung kalu doh tulih gini ." (tiba-tiba nak feeling cakap ganu). Jika di melayukan..bahan-bahan dalam DURRAH adalah : 

* Pueraria Mirifica (Lobata)  -- atau dalam bahasa kampungnya Ubi Putih
* Labisia Pumila -- Kacip Fatimah 
* Termialla Chebula -- errr, yang nie saya xsure,tapi di google gambarnya macam Belimbing Buluh
* Crocus Sativus -- Saffron 

Selebihnya yang saya tak huraikan bahasa saintifiknya, saya beranggapan itu adalah bahan-bahan pengawet & penambah rasa.

Rasanya letih weii kalau keempat-empat bahan nak cerita serentak, kan? So...info bab Pueraria Mirifica nie dah agak sinonim dengan saya, makanya petang nie kita cerita bab Pueraria Mirifica atau Lobata atau Ubi Putih yer

copy paste dari penulisan terdahulu saya dari Peuraria Mirifica : Q-she DCL 

Pueraria Mirifica ~ Tumbuhan ajaib kurniaan Tuhan : 1 utk 1001 khasiat



  
Pemakanan/penggunaan produk-produk berasaskan Pueraria Mirifica adalah supplemen untuk kecantikan dan kesihatan yang bertindak secara semulajadi pada tubuh.
Berkesan meningkatkan dan membaikpulih kadar hormone, meningkatkan estrogen dalam badan yang mengaktifkan kolagen dalam kulit serta memberikan hasil dan kesan yang tidak mungkin anda perolehi dari produk-produk lain.

Tak perlu lagi menyeksa diri dengan suntikan kolagen atau pembedahan yang menyakitkan serta berisiko untuk menjadi cantik dan jelita. Bertindak dari dalam untuk menerlahkan kecantikan dan kesihatan yang menyeluruh, dari hujung rambut ke hujung kaki, dalam dan luar. Anda pasti kagum dan berpuashati dengan hasilnya.

Pueraria Mirifica, adalah satu-satunya tumbuhan Anugerah Tuhan yang boleh membantu menyeimbangkan penghasilan dan pengeluaran hormon manusia.

Terdapat 13 jenis spesies di dalam keluarga pueraria. Dari kajian yang dijalankan oleh beberapa saintis sejak di awal abad ke 19 lagi, mendapati bahawa Pueraria Mirifica merupakan yang nombor satu jika dibandingkan dengan jenis-jenis keluarga pueraria yang lain. Manakala, keluarga pueraria yang lain langsung tidak sesuai dan tidak digalakkan. Pueraria Mirifica hanya tumbuh dan terdapat di utara Thailand .

Berbanding dengan keluarga pueraria yang lain, yang juga tumbuh di beberapa negara asia yang lain termasuk Filipina dan Indonesia . Namun ianya tidak memberi sebarang kesan yang memberangsangkan dan tidak standing dengan Pueraria Mirifica dari Thailand . Tumbuhan yang telah sekian lama wujud sejak beratus-ratus tahun ini mula mendapat tempat di pasaran global dan menjadi kegilaan kepada pengeluar untuk dikomersialkan.



Kebaikan Pueraria mirifica terhadap payudara dan punggung
(secara kesimpulannya) :

1.  Mengangkat serta membaiki keadaan ,menganjalkan kembali payudara dan punggung yang mengendur dan jatuh.

2.   Memantapkan dan memontokkan lagi bentuk payudaramenjadikan ia lebih padat.

3.  Membesarkan payudara yang mengalami pertumbuhan yang terbantut.

4.  Menegangkan dan menstabilkan kedudukan payudara seseorang wanita.

5.    Menjadikan payudara dan punggung anda lebih seksi dan mengancam dengan lurah yang lebih   jelas dan ketara. Wow mesti best ni

6.    Mencerahkan puting dan menghilangkan kedutan di sekitar payudara wanita.

7.    Mengekalkan kecantikan payudara yang sedia besar tanpa membesarkannya lagi,sebaliknya jika payudara kecil dia akan membesarkannya. Jadi fleksible

Oklah...setakat ini sahaja kisah Part 1 : Bahan Kandungan DURRAH .

bersambung nanti .......



No comments: