Keajaiban Untuk Kurus !!!!

Assalamualaikum....Selamat Petang Selasa

Dah berhari-hari nak update blog dengan membebel ... banyak isu nak cakap, & kebanyakkan di letakkan di facebook...sebab lebih ringkas & padat..heheh

Kalau di blog nie, ada isu....nanti surfing sana surfing sini untuk tambahan maklumat. Tak mahu sekadar bebel-bebel kosong je kan..kan ...

So, isu petang ni adalah "Motivasi Untuk Kurus"... sebelum ni dah ada dah, tapi hanya sekadar gambar kejayaan mereka yang dah transform kepada fizikal yang lebih baik & sihat. Kali ini, lebih kepada cerita tentang disebalik kejayaan mereka yang dah berjaya kurus ini. Tiada kejayaan tanpa kegagalan, cuma bagaimana kita nak twist kegagalan kepada motivasi untuk mencapai matlamat kejayaan...ehh, paham tak standard ayat motivator tak bertauliah ni ..hehehe

Dalam erti kata lain, motivasikan kegagalan kepada kejayaan.

Contoh :

Saya berazam untuk kurus & sihat. Jadi, apa tindakan saya ?? Jawapannya dah pastilah, jaga pemakanan, bersenam 3x seminggu dan segala tindakan lain yang anda sendiri dah tau & maklum, kan...?

Tapi, dalam proses so called diet nie, dah pasti akan ada masa-masanya, kita akan rasa down, frustrated...sedih, kecewa, fed up, benci, membazir..sia-sia ... 

Apa lagi yang tak buat ?? Semua dah buat...semua dah ikut, tapi frust jugeeekkkss!! Jarum penimbang tu takde nak turun ke sebelah kiri....statikkkk aje, ajenye yee..kalau ke belah kanan, lagi menonggeng kan??

Kawalan pemakanan/kalori intake ... sudahhh, makan pagi kira kalori..makan tengahari kira kalori..walhal masa SPM aritu, Maths dapat 4 je..uhukk!!

Senaman ... bolehla kan baru nak berjinak-jinak nak ke gym, nak jalan2 belakang taman rumah.. 

Air putih 3liter .... errr, minum 1 botol air mineral 500ml sehari aci x??? 

Malam tak makan......lapar pun tahan aje perut...

Bila semua-semua dah follow, masih lagi FAIL ... GAGAL...kenapa, mengapa ???1001 persoalan dan aura-aura negatif belegar-legar dalam diri...itu baru dari diri sendiri, belum lagi rakan-rakan yang menidakkan usaha kita, atau pasangan yang naik jemu & jelak menengok kita yang masih di takuk lama..takukkah, atau dah jadi takung???

Memang di akui, itu semua akan menjadi satu cabaran untuk kita mencapai matlamat untuk KURUS.


Orang perempuan nie suka ukur kejayaan KURUS ni dengan BERAT TURUN DI PENIMBANG .. tak kisah la penimbang analog ke..penimbang digital ke kan..

Berat asal 90kg....lepas seminggu so-called diet, pepagi hari berdiri atas penimbang amik ukuran berat...cuma turun 200gm ..seronok dah ni.. seronok dahh..apa lagi turun 2kg kan..kan..kan??

Tapi apa kata, kalau tak turun pun berat tu..hatta 0.01kg ?? rasa macam nak injak-injak penimbang tu kasik turun gak...ehh, rosak jahanam plak penimbang tu..

Salah penimbang kerr ... ?? 

Cuma logik akal saya lah, kalau dah 10tahun gemuk....tak pernah turun-turun, naikkkkk memanjang kerana nafsu makan yang tiada pernah hentinya..& suddenly u berdiet either diet with supplement product atau diet control makan sahaja, dengan harapan seminggu, sebulan dua dah turun 4-5kg????

Apakah propa drama yang anda harapkan ... ??? Kalau nak cepat kurus tanpa memikirkan kesan sampingan dengan pengambilan ubat-ubat sebarangan, atau go for liposuction!!!!!!! 

Harus harini gemuk, minggu depan dah slim ... tapi sakit sana sakit sini, bisa sana bisa sini ... nakkk?? ooohhhh....tidakkk !!!!

Dengan pengambilan Bios Life Slim 2x sehari, badan akan berfungsi seperti "mesin pembakar lemak" kerana Bios Life Slim merupakan produk membakar dan menghilangkan lemak di dalam badan dengan formula yang dipaten dan disenaraikan di "Physician's Desk Reference" semenjak tahun 2010. 

"Physician's Desk Reference" digunapakai oleh para doktor dan pakar-pakar perubatan serta ahli farmasi di USA sebagai sumber rujukan utama dalam menentukan rawatan dan supplement yang terbaik dan berkesan untuk pesakit-pesakit mereka. Bios Life Slim ini diberikan oleh para doktor dan pakar-pakar perubatan ini kepada pesakit-pesakit mereka yang menghidapi penyakit obesiti dan diabetis tahap 2...

Tak percaya ??? try test klik PDR dan search for "Bios Life Slim" pada ruangan kotak SEARCH pada sebelah kiri website dan lihat sendiri jawapannya!!



Haaa..cuba pula bandingkan produk kurus badan yang lain-lain, yang berada di pasaran sekarang... H****, J********, etc.

So..kepada yang masih mencari keajaiban hilang berat 3-4kg dalam 1minggu, maka Bios Life Slim bukanlah untuk anda.

Bios Life Slim adalah program pelangsingan selama 90hari untuk melatih badan anda membuang lemak secara semulajadi. Selain buang lemak, ianya terbukti secara klinikal dapat merendahkan risiko penyakit jantung, kolesterol dan kencing manis.

Mari membakar lemak dalam badan secara semulajadi & selamat dengan Bios Life SLIM.

Program yang simple, senang & selamat - 3S ....sebab tu nama glams-nya Slim-plicity.

Berminat nak cuba??? 

Do contact me at :
Ym : nurkhai_dcl
email : norazlinanajib@gmail.com
sms/whatapps : 016-4442134

2 comments:

CIK TOM said...

eh blog ni mmg blogshop ke dr awal ek?

Azlynn Najib said...

Musykil eeh...rasanya mmg dr awal blog nur tentang blogshop produk, tapi nur huraikan bahan dlm produk untuk rujukan tambahan nur.

lagipun nur suka tentang healthy, beauty & ada kemungkinan tips2 kesihatan ke petua ke yg akan nur slot masuk dlm nie...

nur pun suka sharing tentang sesuatu yang nur pernah guna & dapat manfaatnya :)

kenapa cik tom??